Boka kostnadsfri hämtning av julgran
11 december - 8 januari
11 december – 8 januari
Har du en julgran som inte överstiger 2,5 meter och vill bli av med den?
Boka kostnadsfri hämtning av din julgran via vår E-tjänst genom att logga in på Mina Sidor. gå in under övriga beställningar och välj kärl 1/restavfall.
För boende i bostadsrättföreningar är det endast styrelsen som kan beställa hämtning av julgran. För boende i hyresrättsföreningar är det hyresvärden som kan beställa hämtning av julgran. Hämtning sker då på ett gemensamt hämtställe.
Ställ ut granen utan belysning och pynt senast kl. 06:00 den dag du har hämtning. Granen ska stå max 1,5 meter från där sopbilen stannar vid ordinarie hämtning. Se till att granen inte blockerar för ordinarie sophämtning, kan blåsa iväg eller på annat sätt blir en trafikfara.
Hämtning sker någon dag under v. 3-4 (12-23 januari) av vår entreprenör Ohlssons AB, enligt följande.
Centrala Sigtuna: Ställ ut din julgran senast 06.00 måndag 12/1. Hämtning kommer att ske under måndag 12/1.
Märsta & Rosersberg: Ställ ut din julgran senast 06.00 tisdag 13/1 Hämtning kommer att ske under tisdag 13/1, onsdag 14/1, torsdag 15/1 & fredag 16/1.
Övriga Sigtuna kommun: Ställ ut din julgran senast 06.00 måndag 19/1 Hämtning kommer att ske under måndag 19/1, tisdag 20/1, onsdag 21/1 & fredag 23/1.
Entreprenören kör på arbetsorder, om julgranen inte är utställd i tid läggs en avvikelse i ordersystemet.
Plastgran tas inte emot, den kan lämnas in gratis på ÅVC Voltgatan.
Granar med belysning och/eller pynt lämnas kvar.
Beställningar efter den 8 januari går inte att göra via Mina Sidor utan tas emot mot per telefon eller e-post. Beställer du efter den 8 januari kostar hämtning av julgran 580kr. Du är även välkommen att lämna din julgran på återvinningscentralen.
God Jul och Gott Nytt År
Klicka för att förstora bilden.
