Loading Events

14 december – 9 januari

Har du en julgran som inte överstiger 2,5 meter och vill bli av med den?

Boka kostnadsfri hämtning av din julgran via vår E-tjänst genom att logga in på Mina Sidor

För boende i bostadsrättföreningar är det endast styrelsen som kan beställa hämtning av julgran. För boende i hyresrättsföreningar är det hyresvärden som kan beställa hämtning av julgran. Hämtning sker då på ett gemensamt hämtställe.

Ställ ut granen utan belysning och pynt senast kl. 06:00 den dag du har hämtning. Granen ska stå max 1,5 meter från där sopbilen stannar vid ordinarie hämtning. Se till att granen inte blockerar för ordinarie sophämtning, kan blåsa iväg eller på annat sätt blir en trafikfara.

Hämtning sker någon dag under v. 3-4 (13-24 januari) av vår entreprenör Ohlssons AB, enligt följande.

Centrala Sigtuna: Ställ ut din julgran senast 06.00 måndag 13/1. Hämtning kommer att ske under måndag 13/1.

Övriga Sigtuna kommun: Ställ ut din julgran senast 06.00 tisdag 14/1. Hämtning kommer att ske under tisdag 14/1, onsdag 15/1, torsdag 16/1 eller fredag 17/1.

Märsta & Rosersberg: Ställ ut din julgran senast 06.00 måndag 20/1 Hämtning kommer att ske under måndag 20/1, tisdag 21/1, onsdag 22/1 eller fredag 24/1.

Entreprenören kör på arbetsorder, om julgranen inte är utställd i tid läggs en avvikelse i ordersystemet.

Plastgran tas inte emot, den kan lämnas in gratis på ÅVC Voltgatan.
Granar med belysning och/eller pynt lämnas kvar.

Beställningar efter den 10 januari går inte att göra via Mina Sidor utan tas emot mot per telefon eller e-post mot en avgift på 450 kr/styck.

God Jul och Gott Nytt År